Aktualności

Wydłużony czas oczekiwania na kartę mieszkańca.

Szanowni Mieszkańcy prosimy o cierpliwość. W związku z bardzo dużym zainteresowaniem wyrobieniem karty mieszkańca wydłużyła się kolejka wniosków papierowych czekających na wprowadzenie do systemu oraz kolejka wniosków internetowych czekających na rozpatrzenie.

Dla składanych obecnie wniosków papierowych okres oczekiwania na możliwość odbioru karty lub jej wysyłkę sięga do 4 tygodni. W przypadku wniosków internetowych ok 1,5 - 2 tygodni

Aby uniknąć nieporozumień i strat czasu prosimy o uważne czytanie treści emaili i sms-ów wysyłanych przez system karty. Jeśli ktoś składa wniosek o dołączenie do programu i kartę formie fizycznej otrzyma dwie wiadomości. Pierwszą z informacją o zmianie statusu wniosku o dołączenie do programu Karta Mieszkańca „Jestem z Ząbek”, drugą (obecnie nawet po kilku dniach od pierwszej wiadomości) z informacją, że karta fizyczna została przekazana do wysyłki lub jest do odbioru w punkcje karty. Dopiero w tym ostatnim przypadku wizyta w urzędzie po odbiór karty nie będzie stratą czasu.

Przypominamy, że już po otrzymaniu pierwszej wiadomości, można korzystać z karty wirtualnej w aplikacji mieszkańca. Tutaj piszemy jak to zrobić. Osoby wnioskujące o kartę przez internet logują się do aplikacji tymi samymi danymi co do konta na stronie jestemzzabek.pl. Osoby składające wniosek papierowy najpierw muszą sobie ustawić (zresetować hasło w systemie).Ich loginem jest adres email lub numer telefonu podany na wniosku. Po pierwszym logowaniu na stronie jestemzzabek.pl również mogą zainstalować aplikację „Karta Mieszkańca” jestem z Ząbek, zalogować się do niej i korzystać z karty wirtualnej.

Prosimy również o wyrozumiałość, że czasem trudno się do nas dodzwonić. Są to sytuacje gdy jeden z pracowników punktu karty obsługuje interesanta składającego wniosek lub odbierającego kartę, a w kolejce czeka kilka kolejnych osób, a drugi pracownik w tym czasie rozmawia z drugiego telefonu.

Informujemy, że wnioski papierowe złożone do 15 marca zostaną wprowadzone do systemu oraz wnioskowane w nich karty fizyczne zostaną wysłane przed 31 marca. Wnioski złożone w późniejszym okresie będą wprowadzane sukcesywnie do systemu, ale dostęp do karty wirtualnej może nie być możliwy przed 1 kwietnia.

Wnioski złożone przez internet, poprawne (z kompletem załączników i zdjęciem spełniającym wymogi) złożone do 21 marca zostaną rozpatrzone wraz ze złożonymi równocześnie wnioskami karty fizyczne i zostaną wysłane do 31 marca. Wnioski internetowe złożone do 27 marca zostaną rozpatrzone tak, że mieszkańcy będą mogli korzystać karty z aplikacji, jednak karty fizyczne będą wysyłane już w kwietniu.

Przypominamy, że w przypadku wniosków internetowych w pierwszej wiadomości pojawi się informacja, że status wniosku został zmieniony na „do poprawy” należy zalogować się na swoje konto i sprawdzić co należy we wniosku uzupełnić lub poprawić.

Jeśli wypełniając formularz internetowy wniosku zaznaczyliśmy, że dostarczymy i okażemy któryś z załączników osobiście w urzędzie, taki wniosek nie będzie procedowany do czasu naszej wizyty !!! Taki wniosek zawsze można wycofać i złożyć ponownie z kompletem załączników.

Przypominamy, również, że karty, fizyczne, które docierają do skrzynek roznoszone przez gońców należy aktywować. Można to zrobić logując się na swoje konto – tutaj piszemy jak to zrobić.