8-11 marca będzie zamknięta ul. Bystra i wschodnia jezdna ul. Radzymińskiej w związku z wymianą nawierzchni.
07 Marca
19.09.2021 r.
W sklepach aplikacjami Googleplay i App Store jest już dostępna nowa wersja (v. 1.0.6) aplikacji „Karta Mieszkańca Jestem z Ząbek” - zachęcamy do aktualizacji. W nowej odsłonie aplikacji pojawiła się przez wielu wyczekiwana funkcjonalność, czyli możliwość wyświetlenia wirtualnej karty dzieci z poziomu karty rodzica. Dotychczas, jeśli dziecko nie posiadało własnej komórki, rodzic, aby skorzystać z ulgi razem z dzieckiem mógł wyświetlić kartę wirtualną dziecka po przelogowaniu się na konto dziecka co było kłopotliwe i pracochłonne. Teraz wystarczą dwa kliknięcia. Dostęp do kart dzieci otrzyma rodzic do którego konta są powiązane konta dzieci. W widoku karty wirtualnej takiej osoby, u góry po prawej pojawi się przycisk do przełączania kart, później możemy wybierać czy ma być wyświetlona karta wirtualna rodzica czy dzieci.
Karta w telefonie dla każdego
Przypominamy, Każdy uczestnik Programu niezależnie czy ma kartę w formie fizycznej, czy nie, może korzystać z karty wirtualnej w komórce. W przypadku osób, które składały wniosek papierowy w urzędzie, loginem do ich konta jest adres email lub numer telefonu komórkowego, podany przy rejestracji. W celu korzystania powinny ustawić sobie hasło (wykonać reset hasła) na stronie jestemzzabek.pl. Po zalogowaniu się na swoje konto i akceptację zgód i regulaminu będą mogły korzystać z aplikacji. Aplikcję można pobrać bezpłatnie z Googleplay lub App Store. Na razie aplikacja nie jest dostępna dla użytkowników telefonów Huawei® ale pracujemy nad tym, aby również im udostępnić możliwość korzystania z karty wirtualnej.
To rodzic decyduje o udostępnieniu karty wirtualnej dziecku – poprzez ustawienie loginu i hasła z poziomu własnego konta (zakładka „Moja Rodzina” -> „Członkowie rodziny” -> „edycja konta”).
W tym miejscu chcemy zaapelować do uczestników Programu zbliżających się do dorosłości . Po ukończeniu 18 lat wasza karta może przestać funkcjonować. Wynika to stąd że udział w Programie Karta Mieszkańca dla osób pełnoletnich do ukończenia 26 roku życia zależy od udziału w programie rodzica, z którym ma powiązane konto oraz od faktu kontynuowania nauki. Aby tak się nie stało przed 18 urodzinami i później kolejnymi powinniście udokumentować fakt kontynuacji nauki. W tym celu przez internet można złożyć wniosek „o przyznanie uprawnień do programu karta mieszkańca dla osób uczących się w wieku 18-26 lat którym zostanie przesłany skan legitymacji szkolnej, studenckiej lub zaświadczenie ze szkoły. Legitymację można też okazać w punkcie obsługi karty w Urzędzie Miasta.
Kontynuujemy cykl omawiania najczęstszych problemów i odpowiedzi na pojawiające się pytania związane z Programem Karty Mieszkańca „Jestem z Ząbek”.
Umożliw nam kontakt jeszcze przed 18 stką.
Kolejną istotną kwestią są elektroniczne dane kontaktowe młodzieży wkraczającej w dorosłość. Zwracamy się do takich osób, o dopilnowanie, aby rodzic, od którego dziedziczą uprawnienia do programu uzupełnił ich konta o adres email i numer telefonu. Te dane umożliwią nam informowanie młodzieży o ważnych kwestiach związanych z programem, chociażby o tym, że ich karta niedługo przestanie działać i jakie czynności powinny być podjęte aby tak się nie stało. System wysyła zarówno emaile jak i SMSy – dlatego najlepiej na koncie mieć uzupełnione obie formy kontaktu. Kiedy osoba, na której koncie nie było danych kontaktowych stanie się pełnoletnia, jej karta fizyczna przestanie działać, a ona nie będzie miała dostępu do swojego konta. Rodzic takiej osoby również jej nie pomoże bo straci prawo zarządzania kontem swojego dorosłego dziecka. Konieczna będzie wizyta w urzędzie w punkcie obsługi karty w celu uzupełnienia danych kontaktowych.
Kartę fizyczną zamówioną przez Internet trzeba aktywować.
Przypominamy wszystkim, którzy nie odbierali karty fizyczne osobiście ale otrzymali ją przesyłką – dotyczy to wszystkich kart wnioskowanych przez internet, o konieczności aktywacji karty. Karta nieaktywowana ma ograniczoną funkcjonalność i mogą nie zadziałać jeśli będziemy chcieli się nią posłużyć. Aktywacja karty jest bardzo prosta wystarczy zalogować się na swoje konto na stronie jestemzzabek.pl, wejść w zakładkę „„Moje Konto”-> Moje Karty” i przy karcie fizycznej wybrać opcję „Aktywuj” i wpisać w formularzu numer otrzymanej karty. Numer karty wirtualnej i fizycznej są różne !
Złożyłem wniosek przez internet i nic się nie dzieje ?
W takiej sytuacji zaloguj się na swoje konto i sprawdź status wniosku. Wniosek mógł zostać zwrócony do poprawy – po wejściu w szczegóły przeczytasz dlaczego wniosek został zwrócony i co musisz uzupełnić. Drugim powodem jest wstrzymania procedowania wniosku jest to, że podczas składania wniosku, zamiast dołączenia wymaganego załącznika, zaznaczyliśmy, że "okażemy go w urzędzie". Taki wniosek czeka aż znajdziesz czas i pojawisz się z brakującym dokumentem.
Powiązanie rodzica z istniejącym kontem dziecka.
Powiązanie konta dziecka i rodzica umożliwia korzystanie przez dziecko, także te pełnoletnie uczące się, z uprawnień jakie daje Program Karta Mieszkańca jestem z Ząbek. Karta dziecka pozostaje ważna tak długo jak ważny jest program rodzica. Jeśli rodzic nie przedłuży ważności Programu – poprzez okazanie PITu zaa rok poprzedni, dziecko również straci możliwość korzystania uprawnień jakie dale karta mieszkańca. Wniosek o powiązanie dziecka może stworzyć konto systemowe dla dziecka lub też może powiązać już istniejące, stworzone wcześniej konto. Kwestią często powodującą problemy i wydłużenie procedowania jest tworzenia powiązania kont rodzica z kontem dziecka - także tego pełnoletniego, którego zostało już utworzone wcześniej w systemie. Takie powiązanie pomimo zaakceptowania takiego wniosku przez urzędnika, do zakończenia procedury wymaga jeszcze potwierdzenia tego faktu po stronie osoby, której konto dowiązujemy. W tym celu dziecko powinno zalogować się na swoje konto i na stronie głównej Panelu „Moje konto” na dole będzie pytanie o potwierdzenie dowiązania rodziny. Dopiero po takim potwierdzeniu, dziecko pojawi się w zakładce Moja Rodzina, a dzieci pełnoletnie zyskają dostęp do wniosków, w tym wniosku o „przyznanie uprawnień do programu karta mieszkańca dla osób uczących się w wieku 18-26 lat”.
Brak linku aktywacyjnego do utworzonego konta
Problem może wynikać z dwóch powodów, albo wystąpiła pomyłka we wprowadzony adresie email i link aktywacyjny nigdy do nas nie dotrze, albo email trafił do spamu lub innego katalogu, do których skrzynka automatycznie sortuje pocztę. Ten pierwszy przypadek łatwo sprawdzić ć zakładając ponownie konto na stronie jestemzzabek.pl. System nie pozwoli użyć drugi raz adresu email lub numeru telefonu, które już w systemie zostały wprowadzone. Ten drugi przypadek występuje w przypadku kont w serwisach wp.pl, interia.pl, o2.pl. Listu z linkiem powinniśmy poszukać w folderze spam. Jeśli odbieramy pocztę programem pocztowym, możemy odbierać listy z odfiltorwanym już wcześniej przez serwer spamem . W takim przypadku aby odszukać email z linkiem aktywacyjnym musimy się zalogować na skrzynkę przez interfejs www. W razie problemów z założeniem konta i logowaniem należy kontaktować się punktem obsługi karty tel. 695-330-707, tel. 22 510-97-31, email: kontakt@jestemzzabek.pl
07 Marca
04 Marca
05 Lutego
19 Października
10 Maja
01 Kwietnia
29 Marca
28 Sierpnia
31 Maja
31 Maja
24 Kwietnia
01 Kwietnia